• خانه 
  • تماس  
  • ورود 

رهنمود

10 بهمن 1394 توسط زهرا نجفي عزت

 

پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله فرمودند:   

((کسی که از روی قران بخواند،خداوند عذاب را از پدر ومادرش وکم می کند ،هرچند آن دو مشرک باشند وکسی که

قران را از روی حفظ بخواند،سپس گمان کند که خدای معتال اورا مشمول غفران خود قرار نداده است ،او از کسانی است

که آیات الهی را مسخره کرده (واعتقادی به آن ها ندارد)>>

                                                                                                           منبع:مستدرک الوسال،ج4،ص26

 

 نظر دهید »

فضیلت شکر

05 بهمن 1394 توسط زهرا نجفي عزت

شکر برترین منزل های ابرار وعمده توشه مسافران است به عالم نورها،وآن موجب دفع بلاست وازدیادنعمت ها. وبه تحقیق ترغیب شدیدی برایش وارد شده وخداوند آن را سبب زیادت قرار داده است.خداوند سبحان می فرماید:

خداوند عذاب تان نمی کند،اگر شکر کنید وایمان بیاورید.(1)
ومی فرماید:
اگر شکر وسپاس کنیید،برایتان زیاد می کنم.(2)
ومی فرماید:
یادم کنید ،تا یادتان کنم وشکرم کنید وکفران نوزید.(3)
پی نوشت :-1سوره نسا ء/147.
-2ابراهیم، /7 .
3-بقره/152.

منبع:ترجمه متن کامل جامع السعادات جلد2

 1 نظر

کرسی ترویجی مبانی انسان شناسی الگوی اسلامی پیشرفت برگزار شد

02 بهمن 1394 توسط زهرا نجفي عزت

پیوند: http://google.com

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد جواد رودگر عضو هیات علمی پژوهشگاه که در کرسی ترویجی مبانی انسان شناسی الگوی اسلامی پیشرفت با عنوان ارائه دهنده حضور داشت ضمن تبیین مفهوم الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت گفت: الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت مقوله ای حیاتی در مهندسی حیات فردی- اجتماعی و راهبردی زیرساختی در تکوین و تکامل تمدن نوین اسلامی است. الگوئی که یکی از مبانی مهم برساخته از منابع اسلامی اش مبنای انسان شناختی است و انسان شناسی هر مکتبی الگوئی متناظر و متناسب با خود را متجلی می سازد.

دکتر رودگر جامعیت، کمال، جهان شمولی و جاودانگی را از مولفه های الگوی اسلامی پیشرفت عنوان کرد و افزود: این الگو باید انسان را جامع، جهانی، کامل و ابدی ببیند و بشناسد ودر غير اين صورت الگوئی ناقص، ناهمگون و ناهمگرا با ساحات انسانی، بریده از حقایق و واقعیات وجودی انسان خواهد بود و در نتیجه برونداد آن پیشرفت ناقص، ناکارآمد و ای بسا متضاد و بلکه متناقض با ابعاد حیاتی انسان خواهد شد.
عضو هیات علم یپژوهشگاه انسان را دارای ساحت های مختلف بینشی، گرایشی، کنشی و توانشی دانست و تصریح داشت: در ساحت بینشی انسان براساس منابع و ابزار وجودی - معرفتی ای که در اختیار دارد, از بینش های ادراکی(عقلی-تجریدی)- اشراقی(شهودی-تجردی) و احساسی(طبیعی- تجربی) بهره مند می باشد.
وی گفت: در ساحت گرایشی سه سطح گرایش برای انسان متصور است: گرایش فراتر از حیوانی(گرایش مختص یا گرایش های مقدس انسان), گرایش هم سطح حیوانی(گرایش مشترک انسان و حیوان) و گرایش فروتر از حیوانی است که بر اساس نوع و سطح بینشی اش می تواند یکی از سه گرایش یادشده را برای خویش رقم زده و اصالت داده و حرکتش را با آن تعریف و تنظیم کند.


در ادامه این نشست حجج اسلام مهدی عبداللهی و محمد تقی سهرابی فر نیز هر یک بصورت جداگانه به نقد موضوع نشست پرداختند.
گفتنی است این کرسی علمی صبح روز یکشنبه 24 خردادماه جاری با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان و دانش پژوهان در سالن فرهنگ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی دفتر قم برگزار شد.

منبع: آموزش کوثر بلاگ

دریافت فایل اصلی

 نظر دهید »

موضوعات

  • همه
  • بدون موضوع
  • مقالات
    • دین پژوهی
  • احادیث
  • شهادت
  • طلاب در فضای مجازی
اردیبهشت 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

قاصدک

  • خانه
  • اخیر
  • آرشیوها
  • موضوعات
  • آخرین نظرات

جستجو

  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس